Velkommen til
Jeg er Signe Bloch og har de sidste ti år arbejdet som freelance tekstforfatter med BLOCHBOGSTAVER. Jeg har mine egne projekter for små og store kunder, men samarbejder også med mange fine bureauer i København. Bag mig har jeg en række ansættelser på digitale reklamebureauer. Den første går tilbage til 2007. Jeg har haft mit eget lille bureau sammen med den bedste art director og har været gæstelærer på Kreativ Kommunikation (DMJX).
Mit arbejde
BabySam, Folkekirkens Nødhjælp, Sticks’n’Sushi, DSB, UNICEF, Forsvaret, VIA University College, Restaurant Plates, Boxer TV, Fitness World, DOT, Tivoli, Mødrehjælpen, Carte Noire, Lederne, Noa Noa, Flying Tiger Copenhagen, elselskabet Barry, Danica Pension, SEAS-NVE, Hjerteforeningen, Advokatfirmaet Thomas Brædder, PANDORA, Matas, Q8, Kiropraktor København, headhunterbureauet Marcher Markholt, Øresundsbron, Podimo, You See, Mustache, Øresundsbron, Schønnemann Advokatfirma, Ziik, VIGGA, Hummel og Rejsekort – går alt efter planen, kommer der en dag flere streger under mere arbejde.
På hylderne
Ring endelig til mig på 25348884, hvis du får brug for noget fra hylderne herunder. Vi tales ved.
-
Ord kan gøre underværker, når en strategi og et koncept skal møde verden. Når et design skal hænge sammen, og når en CTA skal få nogen til at gøre noget. Jeg skriver den slags ord til fx websites, apps, mail-flows, kampagnefilm og sociale medier.
-
En tone of voice giver brandet en tydelig stemme i mødet med målgruppen og kan være med til at lade nogle lidt abstrakte termer (personlighed, værdier, visioner, position) bundfælde sig.
Jeg har arbejdet med tone of voice til fx dsb.dk, BabySam, VIA University College, DOT, Rejsekort og Mødrehjælpen.
-
Jeg gør mig altid umage med at forstå og definere problemet. Med at komme hele vejen rundt om virksomheden, kulturen, produktet, løftet og positionen. Og jeg leder efter alt, hvad der kan gøre mig klogere på målgruppen.
Det ender ofte med en række konkrete ideer til, hvordan strategien kan blive til virkelighed, som målgruppen møder i fx en mail eller på Instagram.
Andre gange er der brug for en grundig brandguide, der i detaljer folder strategien ud i fonte, billedstil, sprog, farver, et manifest og alt muligt andet.
Jeg har lavet brandguides til fx Mødrehjælpen, Noa Noa, BabySam, VIGGA og Molt Wengel.
-
Jeg har udviklet kampagnekoncepter på tværs af alle kanaler, tonaliteter og brancher siden 2007 – og bliver særligt begejstret, når det lykkes at fortælle noget kompliceret uendeligt enkelt.
Nogle gange kommer jeg ind midt i det hele og hjælper med at få konceptet helt på plads med de sidste sætninger – men jeg vil gerne være med længe inden, der er sat punktum i briefen.
-
Jeg laver websites i Squarespace. Skriver teksterne og får dygtige mennesker til at hjælpe med billeder, logo og illustrationer.